4/02/2014

from McCallum Surfboards***


Of these two boards
one is shaped by hand the other is off the computer
and if I hadn't of told you,
you'd never know the difference.
*
But in my eyes that is un-ethical and that's simply not how I run my business.
Making a distinction between the two is a risk,
I could of easily kept the logos right side up,
signed all the boards when I got back and sold them all in a day.
*
But that's not how I roll.
Love it or hate it, it doesn't matter to me.
*
I learned a long time ago that I can't make everyone happy
and there upside down logos will be a big part of out post 2015 world.
*
I won't try and blow these up
we'll still stick to the small numbers with a focus on quality over quantity.
*
If you have a hand shape or on order hold on to it
cause they will be a rare after 2015.
*
I'll still be around and I'll still be hand shaping
but it will be on my term,
*
#2015 ethic


画像2つのボードについて
ひとつはハンド・シェイプ、もうひとつはプレ・シェイプ
もし何も言わなければその違いを知ることは出来ない
だが俺から見ればどれは動議に反するし、絶対に俺のビジネス・スタイルではない
この二つを区別することにはリスクがあるし
全てのボードに正しい向きのロゴを付け、サインをすれば
一日でそれらを売り切ることだって出来る
ただ俺のやり方じゃない
好きだろうが、いやだろうが、俺には問題じゃない
俺には全ての人をハッピーにすることが出来ないことを
今までの経験で学んで来た
そしてこれらのアップサイド・ダウン・ロゴは
2015年からのビッグ・パートになるだろう
ただ数を増やしたりはしやしない
どちらのシェイプにしろ大量生産するのではなく
品質にこだわった少量生産を続けて行く
もしハンドシェイプのボードを持っていたり
オーダーをしているのなら
2015年以降それはレアなものになって行くだろう
俺はそこら辺にいるし、ハンドシェイプも続けていく
ただ俺の気分次第なだけさ
2015 ethic